סובלים מכאב כרוני? דיקור סיני עשוי להיות הפתרון

סובלים מכאב כרוני דיקור סיני עשוי להיות הפתרון - בריאות בקליק

תוכן עניינים

כאב הוא חוויה אנושית נורמלית. הכאב מתריע מפני סכנה אפשרית ויכול להצביע שמשהו לא בסדר. עם זאת, במקרים מסוימים, הכאב נמשך מעבר לזמן הרגיל והופך למשהו קבוע. יתרה מכך, עוצמת ותדירות הכאב עלולות להפוך לבלתי נסבלות. אלה הם בין סימני האזהרה לכאב כרוני. ניתן להקל על כאב זה או אפילו להעלים אותו בעזרת דיקור סיני. הטיפול שייך לרפואה משלימה וכולל החדרת מחטים עדינות לנקודות ספציפיות על המרידיאנים של הגוף (מסלולי אנרגיה). יש הטוענים שהמנהג מקורו בסין לפני יותר מ-2,500 שנה והוא נמצא בשימוש עד היום. דיקור סיני משמש לעתים קרובות לטיפול בכאב, במיוחד כאב כרוני. אנחנו נספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על דיקור ואיך הוא יכול לעזור לכם להתמודד עם הכאב.

איך עובד דיקור סיני?

הדיקור הסיני הינו סוג של טיפול רפואי פולשני, בו המטפל משתמש במחטים זעירות כדי ליצור גירוי במערכת המרדיאנים ולתמרן זרימת נוזלים. למרות שהתיאוריה הבסיסית אינה מובנת במלואה, מחקרים מראים שדיקור סיני עשוי לפעול על ידי שינוי תפיסת הכאב של המוח. מספר מחקרים מצאו שאנשים עם כאב כרוני שקיבלו דיקור סיני חוו ירידה משמעותית בתסמיני הכאב.

בדיקור סיני המטפל משתמש במחטים זעירות-בריאות בקליק
בדיקור סיני המטפל משתמש במחטים זעירות ובכך מטפל בכאב הכרוני

כיצד ניתן לטפל בכאב כרוני באמצעות דיקור סיני?

כאב כרוני יכול להיות מצב מתיש שמשפיע על כל היבט בחייכם. כתוצאה מכך, רבים מחפשים טיפול מחוץ למסגרות רפואיות קונבנציונליות, כולל גישות לא תרופתיות, כגון דיקור סיני. דיקור סיני יכול לשמש לטיפול בכאבי פרקים, כאבי גב, מיגרנות ופיברומיאלגיה. בנוסף, סוגים מסוימים של כאב כרוני, כולל כאבי גב תחתון, עשויים להגיב טוב במיוחד לדיקור. למרות שדיקור סיני אינו תרופה לכאב כרוני, הוא יכול לעזור לכם להתמודד עם כאב כרוני ולהרגיש טוב יותר.

כיצד ניתן למצוא מטפל בדיקור סיני?

אם החלטתם שאתם מעוניינים לנסות טיפול בדיקור סיני, כדאי לחפש מטפל שמשתמש בדיקור סיני באופן קבוע, ויש לו פרקטיקה ארוכת שנים (מומלץ לחפש גם ביקורות). באתר שלנו תוכלו למצוא מטפל מוסמך ומקצועי באיזור מגוריכם. לפני שתקבעו טיפול, אתם יכולים לדבר עם כמה מטפלים כדי לראות מי מתאים לצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר.

דיקור סיני בטוח גם לנשים בהריון הסובלות מכאב כרוני-בריאות בקליק
דיקור סיני בטוח גם לנשים בהריון הסובלות מכאב כרוני

עד כמה דיקור סיני בטוח לטיפול בכאב כרוני?

אמנם ישנם סיכונים הקשורים לכל צורות הטיפול הרפואי, אבל דיקור סיני נחשב בדרך כלל לטיפול בסיכון נמוך. עם זאת, בדומה להליכים רפואיים אחרים, ישנם אנשים שעלולים להיות בסיכון גבוה יותר לסיבוכים. אנשים עם מצבים רפואיים המשפיעים על לחץ הדם, קצב הלב או מערכות הדם/החיסון שלהם עשויים להיות בסיכון גבוה יותר לחוות השפעות שליליות מהדיקור. אם אתם סובלים מסוכרת, עליכם להיות במעקב צמוד במהלך הטיפול בדיקור סיני. אם יש לכם היסטוריה של מחלות לב, עליכם ליידע את המטפל ובייחוד כשיש לכם קוצב לב או מכשיר מושתל אחר. על כל פנים, מומלץ תמיד ליידע את הרופא המטפל שלכם שאתם מעוניינים לגשת לטיפול ברפואה משלימה ולשמוע האם הוא ממליץ לכם לעשות זאת בהתייחס למצבכם הרפואי הספציפי. בנוסף, אם אתן בהריון או מתכננות להיכנס להריון, ידעו את הרופא שלכן ואת המטפל בדיקור סיני. כל אלו נועדו על מנת למזער סיכונים ונזקים עתידיים.

דיקור סיני יכול לעזור להקל על כאב כרוני בגב - בריאות בקליק
דיקור סיני יכול לעזור להקל על כאב כרוני במספר אזורים כמו: גב, ראש, פרקים ועוד

באיזה סוג של כאב כרוני ניתן לטפל באמצעות דיקור?

דיקור סיני משמש לרוב לטיפול בכאב כרוני, כגון: מיגרנות, כאבי גב, כאבי דלקת פרקים וכאבי אוסטאוארטריטיס. מכיוון שהדיקור כולל החדרת מחטים זעירות לנקודות דיקור ספציפיות, הוא פועל על ידי גירוי נקודות מרידיאן. ידוע שנקודות אלו מווסתות את המוח ואת מערכת העצבים ועוזרות להקל על הכאב. מצבים נוספים שדיקור סיני עשוי לעזור לטפל בהם כוללים פיברומיאלגיה, כאבי פרקים הנגרמים על ידי מחלת   

דלקת מפרקים שגרונית, ALS או טרשת נפוצה, הפרעות במערכת העיכול כמו תסמונת המעי הרגיז וכאבי מחזור כמו אנדומטריוזיס.

כמה זמן לוקח לדיקור סיני לעבוד?

בעוד שדיקור סיני משמש לעתים קרובות כטיפול לטווח קצר, מחקרים הראו שתוצאות הטיפול המשיכו לטווח ארוך יותר מהרגיל, לעומת טיפול בתרופות קונבנציונליות. מחקר אחד שבחן אנשים שקיבלו דיקור סיני במשך יותר משנתיים מצא שהטיפול בטוח ויעיל. עם זאת, חשוב לציין שסוגים שונים של כאב מגיבים בצורה שונה לטיפול. כתוצאה מכך, דיקור סיני עשוי שלא לעבוד עבור כל אדם עם כאב כרוני.

האם דיקור סיני עובד לכולם?

המטפלים בדיקור סיני מתאימים את הטיפול בהתאם לצרכיו של האדם, לכן אין טיפול אחד בדיקור סיני שעובד עבור כל אדם. כמו כן, כמו שהוזכר קודם, דיקור סיני עשוי שלא לעבוד עבור כל סוג של כאב. מחקרים מצביעים על כך שדיקור סיני עשוי להיות יעיל ביותר עבור אנשים שכבר נוטלים סוג כלשהו של תרופות נגד כאבים כטיפול מונע. חשוב לציין שדיקור סיני אינו טיפול חד פעמי. על מנת להגדיל את הסיכוי ליעילות הטיפול, רצוי לבצע סדרה של טיפולים.

חשוב לזכור שדיקור סיני הוא רק אחד מטיפולים משלימים רבים בהם ניתן להשתמש לטיפול בכאב כרוני. אם אתם מעוניינים ללמוד על טיפולים משלימים נוספים, כמו: עיסוי רפואי, רפלקסולוגיה, שיאצו ועוד, אתם מוזמנים לקרוא עליהם באתר שלנו.

האם דיקור סיני הינו פולשני?

דאגה פוטנציאלית אחת לגבי דיקור היא האם הוא פולשני או לא. כאשר אנחנו מתחילים לדבר על מחטים, ישר עולות לנו תמונות בראש של בדיקות דם או ניתוחים פולשניים, בעוד שמחטי הדיקור המשמשות בדיקור סיני נחשבות בדרך כלל ללא פולשניות. לכן דיקור סיני נחשב בטוח יחסית וקל לביצוע. אתם עשויים להיות סקרנים לגבי הבטיחות של מחטים המשמשות בדיקור סיני בהשוואה למחטים המשמשות לטיפולים קונבנציונליים כגון אינסולין, חיסונים ועירוי דם. האיגוד האמריקאי לבנקי הדם ערך מחקר כדי לבחון שאלה זו. הממצאים שלהם מצביעים על כך שהסיכון בעירוי דם הוא יותר מפי 99,000 מהסיכון של מחט מדיקור סיני.

בשורה התחתונה

כאב כרוני הוא מצב חמור שיכול להשפיע לרעה על איכות החיים שלכם. למרבה המזל, אנשים רבים גילו שדיקור סיני הוא דרך יעילה לטיפול בסוג זה של כאב. אם אתם מעוניינים ללמוד עוד על דיקור סיני וכיצד הוא עשוי לעזור לכם, אנחנו ממליצים לכם להיכנס למאגר המטפלים שלנו, לבחור את המטפל המתאים לכם ביותר ולהתייעץ איתו.

מגוון מטפלים באתר בריאות בקליק
שתפו:
מידע חשוב: המידע באתר זה הוא אינפורמטיבי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי אישי. אנו ממליצים למשתמשים להיוועץ ברופא בטרם קבלת החלטות רפואיות. שימוש במידע המופיע כאן אינו פוטר את הקוראים מלקבל אחריות מלאה על בריאותם ומלהתייעץ עם מומחים רפואיים לפי הצורך ובהתאם לתנאי השימוש
בריאות בקליק אייקון רקע לבן

הצטרפו למגזין בריאות בקליק

הירשמו לקבלת מידע, הטבות ועצות בריאות